ÚBI | 6. ročník PhD. | Kontakt dibdiak

O MNĚ

Učitel předmětů Biofyzika a Zdravotnická informatika.
PGS, 6. ročník, obor Lékařská Biofyzika.
Absolvent 1. LF UK obor Zdravotnická technika a informatika.
Absolvent Fakulty biomedicínského inženýrství ČVUT v Praze.

AKTIVITY

Asistent na Ústavu biofyziky a informatiky 1. LF UK.
Pedagogická činnost studentů všeobecného lékařství, zubního lékařství, anglické paralelky i nelékařských oborů.
Bývalý člen skupiny pro rozvoj nelékařských oborů.
Řešitel interdisciplinárních projektů na podporu vzdělávání.
Autor výukových vzdělávacích materiálů pro studenty.
Výzkumná a vědecká činnost v oboru lékařské biofyziky.

CHCI SE VĚNOVAT


Zlepšení informovanosti studentů, pomoc při rozhodování.

1. ročník: Informovat lidi, jak se mají učit, na co si dát pozor, vytvořit vodítko k používání time managementu (organizaci svého času), samostatnosti. Studium není jenom o studiu, ale i o zábavě – dobrý je, vše si správně načasovat.  Forma sdělení: několika stránkový e-book s názvem „Jak nevyletět z medicíny a uspět!“
4. – 6. ročník: Lidem častokrát chybí informace ohledně možnosti a podmínkách PhD studia. Forma: požádat příslušné osoby o zpřístupnění více informací (na koho se obrátit, co je potřeba udělat pro zapsání do studia atp., jak studium probíhá..), pomocí měsíčníku e-formou přinášet příběhy studentů PhD o jejich úspěších a jejich cestě za studiem PhD.
5. – 6. ročník: Pomoc při rozhodování a výběru budoucího oboru. Vytvořit banku reálných zkušeností absolventů, kteří nastoupili do různých oborů medicíny, aby tak třeba pomohli budoucím absolventům v rozhodování, kam jít. Forma: Blog.

Zlepšení komunikačních a prezentačních schopností studentů

Pro studenty vytvořit a prosadit více prostoru na zlepšení komunikačních a prezentačních schopností. Hravou formou ukázat co dělat a nedělat při prezentaci odborných textů.
V rámci komunikačních dovedností ukázat studentům, jak oslovovat učitele, jak psát emaily, jak řešit své problémy (absence, nepřipravenost) včas a nenechat věci vygradovat do pozoruhodných výšin. Forma: Online-kurz.


Zpětná vazba, hodnocení výuky

Jelikož relevantní zpětná vazba je to, co posouvá každý předmět a následně celý ústav i fakultu někam dál. Konstruktivní a smysluplný názory studentů, kteří mají s daným předmětem bezprostřední zkušenost. Přesně pojmenování problému, nebo pochvaly. Už žádné ‚ten předmět je k ničemu, zlý a ve špatném ročníku…‘
Forma: strukturovaná anketa.

Blog pro studenty

Blog s pravidelným přispíváním, na jehož obsahu by se shodla a podílela specifikovaná skupina lidí. Pár témat už bylo zde naznačeno, ale těch je nespočetně a následný brainstorming toho přinese daleko, daleko více.

Tvorba multimediálních zdrojů vzdělávání

Dalším velkým bodem, který si vyžaduje množství práce (která mě osobně vůbec nevadí)! Vznik zdrojů přímo od lidí z naší fakulty. Ať je youtube plný i lidí z 1. LF, ne jenom zahraničních učitelů. Forma: Vytvoření týmu, jehož úkolem je pomoc při tvorbě vzdělávacích videí.


CO MĚ BAVÍ

cestovani

Miluji cestování. Objevování nových míst, poznávaní nových lidí a tradic. Cestování prostě rozšiřuje obzory, mění pohled na svět. Učí nás reagovat na nepředvídané situace, nesoudit, být samostatnější, učí nás adaptabilitě a také vážit si toho, co máme. Rád se vydávám do exotických, ale i komerčních a vyspělých zemí. Mám rád jak samotu v džungli, tak ruch velkoměsta. Jelikož pocházím z malé vesnice zpod Nízkých Tater, jsem vlastně na výletě pořád :-D, i když po 12 letech v Praze se cítím být doma už tady. Miluji výhledy – nikdy nepohrdnu možností vyběhnout na nějaký kopec, vyhlídku nebo střechu, odkud se na svět můžu taky podívat trošku z jiné perspektivy 🙂

sport

Od 9 let jsem hrál fotbal. U tohohle sportu jsem pochopil mnoho, vlastně všechny nejdůležitější věci. A to, že bez disciplíny to nejde. Dřina, pevná vůle, vytrvalost. Fotbal mě naučil bojovat za tým, hrát fair play, vyjít s lidmi v kolektivu (a to vám řeknu, že obránci jsou občas slušní šílenci 🙂 ). Nevzdávat se, věřit a snít. Sport vám dává náklad emocí, jaký v běžném životě nezažijete. Fotbal mě také naučil, že když něco děláte s láskou a nadšením, dosáhnete i věci zdánlivě nedosažitelné. Hrál jsem fotbal na nejvyšší ligové a repre úrovni, jsem držitelem národního rekordu v žonglování s fotbalovým míčem (nohama, ne rukama jak cirkusák 😀 ). Plastiky LCA na obou kolenech a pár operací menisků mi ale včas naznačily, ať se věnuji i něčemu jinému než fotbalu. Kdyby ne, asi bych nadále hrál a třeba běhal po hřišti na San Siru (AC Milán) jako můj bývalý spoluhráč a kamarád Kuco. Ale ze sportu taky vím, že na žádné kdyby se nehraje! Díky bohu alespoň za to pivo (stejně mi nikdo neuvěří, že tohle byl citronový radler – ALE FAKT! :-D), u kterého můžu pokecat s podobně talentovanými a skvělými lidmi, jaké jsem na té dlouhé cestě vrcholového sportu poznal. Teď už si jenom čas od času zajdu s kamarády zahrát hokej, kde jsem se nechal ukecat přesně na opačnou stranu hřiště než ve fotbale, a to přímo do brány :-). Je to super sport jako vlastně každý jiný, u kterého se vyplavují endorfiny a člověk zvyšuje svoji kondici a výdrž. Já sport prostě miluji :-D.

vzdelavani

Po úspěšném absolvování již bývalého oboru na 1LF UK – Zdravotnické techniky, jsem dostal možnost studovat PhD na naší fakultě a také u toho učit. Navždy si budu vážit toho dne. Mám nesmírně rád učení. Jednak učení se i učení druhých. Rád pomáhám studentům přiblížit se svým snům (stát se lékařem). Vím, že na jejich cestě je množství zkoušek složených z množství otázek, které se zdají být nepřekonatelné a nepochopitelné. Tyhle pocity studentů chci minimalizovat. Proto jsem si ve svém volném čase zařídil malé nahrávací studio, kde postupně tvořím hodnotný obsah, který bude lidem pomáhat dosáhnout svých snů. Už se těším, jak se ke mně budou přidávat další, podobně nadšení lidé, jako jsem já, a to vím, že i na naší fakultě jich je mnoho. Ta fotka nalevo není z kostela :-D, ale asi každý z vás poznal, že se jedná o promoce (nebo imatrikulace), jednu z akcí, kterých se pedagogové účastní, a řeknu vám, je to super :-)…